Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Diabétesz diéta, evés és fizikai aktivitás

2019.07.14

A táplálkozás és a fizikai aktivitás fontos része az egészséges életmódnak, ha diabétesz van. Más előnyök mellett az egészséges étkezési tervet követően és aktívan segíthet megtartani a vércukorszintet is, amit vércukornak is neveznek a céltartományban. A vércukorszint kezeléséhez egyensúlyban kell lennie azzal, amit fizikai aktivitással és diabéteszes gyógyszerrel eszik és inni, ha bármilyen. Amit úgy dönt, hogy enni, mennyit eszik, és amikor eszik, mind fontos ahhoz, hogy megőrizze vércukorszintjét az egészségügyi csapat által ajánlott tartományban.

Aktívabbá válás és a változások megváltoztatása az étkezésben és italokban először kihívást jelenthet. Lehet, hogy könnyebben elkezdheti a kis változásokat, és segítséget kaphat családjának, barátainak és egészségügyi csapatának.

A hét minden napján jól eszik és fizikailag aktív

  1. tartsa a vércukorszintet, a vérnyomást és a koleszterint a céltartományokban
  2. fogyjon, vagy egészséges súlyban maradjon
  3. a diabétesz problémáinak megelőzése vagy késleltetése
  4. jól érezze magát és több energiával rendelkezik

Milyen ételeket tudok enni, ha cukorbetegség van?

Lehet, hogy aggódni fog, hogy a cukorbetegség azt jelenti, hogy az étkezés nélkül megy. A jó hír az, hogy még mindig megteheted a kedvenc ételeket, de lehet, hogy kisebb adagokat kell enni, vagy kevésbé élvezni őket. Az egészségügyi csapat segít létrehozni egy diabéteszes étkezési tervet, amely megfelel az Ön igényeinek és kedveli.

A cukorbetegség étkezésének kulcsa az, hogy minden étkezési csoportból különböző egészséges ételeket fogyasszon, az étkezési tervben vázolt összegekben.

Az élelmiszercsoportok

  • zöldségek
  • nonstarchy: magában foglalja a brokkolit, a sárgarépát, a zöldeket, a paprikát és a paradicsomot
  • keményítő: burgonya, kukorica és zöldborsó
  • gyümölcsök - a narancs, a dinnye, a bogyók, az alma, a banán és a szőlő
  • szemek - a gabonaféléknek legalább a fele teljes szemcséknek kell lennie
  • magában foglalja a búza, a rizs, a zab, a kukorica, az árpa és a quinoa
  • példák: kenyér, tészta, gabona és tortilla
  • fehérje
  • sovány hús
  • csirke vagy pulyka bőr nélkül
  • hal
  • tojás
  • dió és mogyoró
  • szárított bab és bizonyos borsó, például csicseriborsó és hasított borsó
  • hús helyettesítők, mint például a tofu
  • tejtermék - zsírmentes vagy alacsony zsírtartalmú
  • tej vagy laktózmentes tej, ha laktóz-intoleranciája van
  • joghurt
  • sajt

Étkezzen szívvel egészséges zsírokkal, amelyek főleg ezekből az élelmiszerekből származnak:

  1. a szobahőmérsékleten folyékony olajok, például a repce és az olívaolaj
  2. diófélék és magvak
  3. szív-egészséges halak, például lazac, tonhal és makréla
  4. avokádó

Használjon olajat, amikor az ételeket a vaj, a tejszín, a rövidítés, a szalonna vagy a ragasztó margarin helyett főzi.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.